2013. október 2., szerda

Mióta itt vagyok minden nap történik valami és már felfedezéseket is tettem.
A legfontosabb, hogy úgy döntöttem, hogy átköltözök egy másik helyre. Éppen nagy lakás keresésben vagyok. Megnéztem egy lakást tegnap előtt az igazán rettenetes volt, alig vártam, hogy kijöhessek onnan. Ma is voltam egy helyen, az nagyon szép lakás, két fiúval laknék ott egy kedves kis szobában, és még van egy lehetőségem egy lánnyal, de elég nehezen jön össze a találkozás. Azt hiszem ő egészen úgy keres lakótársat mint a filmekben, kis listával, sok mindenkit megnéz ( : de remélem sikerül majd valami igazán jó helyet találnom. 
Hétfőn volt a nagy beszámoló nap. Egy kevésbé tájékozott nő (az Erasmus koordinátorunk) elmondta, hogy mit kell, tudni, hogy tudunk felvenni tárgyakat, hogyan kérhetünk diákot és ilyesmik. A hónap végéig kell eldöntenünk, hogy milyen tárgyakat szeretnénk felvenni, addig keresgélhetünk, beszélhetünk tanárokkal, ilyesmi. Nekem még nem sikerült intéznem semmit. A mentorom elég tájékozatlan ezen a téren, ráadásul most elutazott Londonba és nemsokára megint elutazik valahová, szóval a kezembe veszem az ügyemet ( :
Hétfőn találkoztam a mentorommal (Emilia) először. Kedves lány. Este elmentünk sétálni. Megmutatta az óvárost, és valamennyit az új városból és ettünk pierogit. Nekem kellett rendelni lengyelül. Elég mókás volt.
Tegnap megkerestem a magyar intézetet, de zárva volt és elég kihaltnak tűnk, de nómajd még megpróbálom megint. Délután City Game volt. Jó sokáig egyedül voltam (nagyon pontosan érkeztem, a magyar intézet miatt) így egy darabig csak várakoztunk aztán egy fél órán belül 12en lettünk. Két csoportra osztottak minket. A csoportomban volt két német, két román és ketten voltunk magyarok. Ja mert keveredett még egy magyar lány a Pázmányról. (és ha minden igaz még jönni fog egy fiú is, szintén a Pázmányról akiről én úgy tudtam, hogy következő félévben jön és szerintem ő is úgy tudja...) A játék mókás volt, a városban kellett bolyongani, bár egy lengyel lány vezetett minket szóval nem nagyon bolyongtunk ( : 5 állomás volt ahol kellett valamit csinálni. Nem voltak nehezek, azt hiszem csak az volt a lényeg, hogy együtt mászkáljunk a városban. A játék végére egészen hideg lett és elmentünk pizzázni, bár mi Erasmusosok eléggé sajnáltuk, hogy nem valami lengyel dolgot eszünk. De jó volt kedvesek a többiek. 








Barbakán (körbástya)


Marie Curie


III. Zsigmond király

királyi palota

ha jól tudom ez a bácsi felügyelte a vízvezetékek beszerelését Varsóban.


Ma reggel lakást néztem, aztán elkirándultam az egyetemre. Az én kampuszom (mert kettő van) egy erdőben van. Szép erdei úton kell besétálni a megállótól nagyjából egy kilométert (Útközben bükk és gesztenye fák is vannak!). Én egyenlőre élvezem a sétát, az itteniek kicsit panaszkodnak, de ezen nem lepődök meg. A portás bácsi kedvesen kérdezte, hogy mit csinálok itt én pedig mondtam neki ügyesen lengyelül, hogy az 51es termet keresem ő pedig lelkesen útbaigazított. Még le is rajzolta az útvonalat, pedig máshogy nem is mehettem volna, mert úgy vitt az út de örültem, hogy mondja, hogy egyenesen aztán jobbra aztán balra aztán rövid folyosó és megint jobbra és a folyosó végén ott van én pedig minden szót értek. ( : Másoktól is igyekszek lengyelül útbaigazítást kérni de az utolsó pillanatban valahogy inkább mindig angolra váltok (bár egyszer már megkérdeztem lengyelül, hogy jó irányba megyek-e de a mondat végén angolul kérdeztem, hogy ugye így angolul válaszolt), de majd biztos lengyelül is fogok érdeklődni. De mindenki kedvesen útbaigazít.
Ma este pedig EuroDinner lesz. Én nem hiszem, hogy viszek bármit is, mert nem tudok de biztos jó lesz és lehet, hogy közben elmegyek megnézni egy másik lakást is.   

1 megjegyzés:

  1. Csak bátran azzal a lengyellel, kérdezz, beszélj sokat!
    Az albérlet keresést meg csak ügyesen, remélem, már nem kell sokáig keresni!

    üdv: Apa

    VálaszTörlés